Damer

Damegruppen 2015

Publisert: 20. april 2015  av Administrasjon

Vi startet sesongen med Kick-off, onsdag 15.04.2015. Oppmøtet var fantastisk. Over 40 av våre damer møtte opp!

Her fikk vi hilst på vår nye pro, Martin Grythe, informasjon om hva som skal skje i år, hva vi ikke skal arrangere og hva vi skal arrangere av turneringer.
Anna, ønsket velkommen, og hadde servering av kaffe, kaker og frukt.
Nadia fra Røhnisch , presenterte klær, som vi fikk gode tilbud på. Det var også gode tilbud på fjorårets klær fra proshopen.

DAMETRENING:  MANDAGER FRA 19.00 - 20.00. : Første trening 04.05.2015

COACHING: ONSDAGER FRA 18.00 - 20.00: Første trening 06.05.2015

HAPPY GOLFING: TIRSDAGER FRA 18.00: Første trening 05.05.2015

TURNERINGER FOR DAMENE:

TYRA TOUR  går hele sesongen, fra uke  19 til og med uke 39.
Tyra Tour vil i år gå over flere dager, fra mandag til og med torsdag.
Det vil bli to klasser: Klubbhcp og etablert hcp.
Siste onsdag i hver mnd.  kl. 17.00 – 18.00 Vil det bli en sammenkomst i klubbhuset, hvor månedens Tyra blir kåret i begge klasser.

VENNSKAPSTURNERING med Asker GK, Kjekstad GK og Tyrifjord GK, vil bli på Asker tirsdag 02.06.2015.

VENNSKAPSTURNERING med Bærum GK blir på Tyrifjord onsdag 10.06.2015
Mer info kommer senere.

«AUGUSTA» vil bli en lagspill turnering for oss damene i Tyrifjord.  Den vil bli i August.
Mer info kommer senere. Denne turneringen vil du ikke gå glipp av.

FANCOURT MIX. Sett av siste søndag i mai-sept i kalenderen din! Spill og vinn en ukes opphold og golf på vakre Fancourt, midt i Syd-Afrikas Garden Route!
Mixed Golf @Tyrifjord - sponset av Fancourt, South Africa er en serie av 5 uhøytidelig, individuelle, åpne par turneringer som spilles på den siste søndagen i hver måned fra mai til september.
Hvert mixed lag består av en mann og en kvinne. Delta med en partner fra familien eller en venn på Tyrifjord. Hver måned vil vi spille forskjellig format, og det er ingen hcp grense.
Startavgift er kr 200 per lag og premier hver måned vil bli i form av sørafrikansk vin og alle som deltar vil motta et lodd i trekningen til Fancourt.
For hver deltagelse legger vi ett lodd med ditt navn i trekningen. For hver gang du deltar øker dermed sjansen for at du vinner turen til Fancourt i vinter.
Format: Shamble med 100% hcp Shamble - 2 mannslag hvor hver spiller av et lag slår sitt utslag, og det beste utslaget velges. Fra det beste utslaget, spiller begge spillere sin egen ball. Ballen som er ikke valgt plasseres innenfor et scorekort fra ballen som velges over hele banen. Den beste stableford score per hull teller for laget.

SPORTSLIGE TURNERINGER:

MEDAL, serie av 10 individuelle, åpne turneringer fra mai til september. De 5 klassevinnerne i hver enkelt Medal turnering vil kvalifisere for Medal Finaler @Tyrifjord.
Medal @Tyrifjord spilles på den første lørdagen i hver måned og tredje torsdag i hver måned. Sett av datoene i kalenderen din! Turneringen er for medlemmer, gjester og corporate partnere.  Meld deg på i Golfbox.

DRONNING RAGNHILD, Dette er en matchspill turnering for ALLE klubbens medlemmer.  I en Dronning Ragnhilds Pokal match får den ene spilleren et antall slag på motstanderen, som er differansen mellom spillehandicappene til disse to spillerne. NB! Spillehandicap er det antall slag man får når man leser av på ”slopetabellen”.
Dronning Ragnhilds Pokal matchspill spilles over hele sesongen med spesifikke datoer der hver runde skal være fullført. Den nedre spiller på spilleskjema må tilby det øvre spiller 3 alternativt datoer for å spille matchen. Hvis matchen ikke spilles i den tidsrammen tillot, det øvre spiller går videre til neste runde.  Meld deg på i Golfbox.

KM FOURSOME, konkurranse form hvor to konkurrenter spiller som partnere og spiller én ball. Foursome spilles av fire spillere samtidig, med to på hvert lag. Lagenes to spillere slår ut på annethvert hull, og slår deretter annethvert slag på samme ball frem til ballen er i hullet. Det er dermed kun to baller i spill til enhver tid. Parenes beste nettoscore sammenlignes med hverandre og det paret med lavest nettoscore på hullet, vinner hullet.  Meld deg på i Golfbox.

ÅPNINGSTURNERINGEN OG AVSLUTTNINGSTURNERINGN.

Meld dere på og bli med å spille turneringer i år. Mer informasjon kan dere få av klubben og påmeldinger kan gjøres i golfbox eller i proshop.

Husk meld dere inn i facebook gruppen  TYRIFJORDDAMENE.

Lykke til med sesongen!

Hilsen