Damer

Damegruppen 2015

Publisert: 23. oktober 2015  av Administrasjon

Rapport fra Damegruppen denne sesongen

Sesongen startet med en helt ny gruppe, da de fleste som satt i gruppen trakk seg ut.

KICK OFF
Vi startet med KICK OFF 15. april.
Oppmøtet var over all forventning, over 40 damer møtte opp.
Anna ønsket velkommen, Martin Grythe presenterte seg og snakket om hva han som ny Pro skulle bidra med på Tyrifjord.  Rônisch var representert med Nadia som viste årets kolleksjon av både golf- og treningstøy. Samt at vi fikk gode tilbud når vi handlet.
Anne-Karin Introduserte den «nye» Tyra Tour hvor det ble åpnet for klubbhcp og spilletid over flere dager, samt kåring av månedens Tyra. Dette for å få flere damer til å delta.
Britt informert om at damegruppen hadde bestemt at vi ikke kom til å arrangere «Ladies Open» i 2015. Derimot ønsket vi å arrangere en turnering i august for damer med en annen spille form. Hun oppfordret damene til å delta i de forskjellig turneringene som blir arrangert av klubben.
Vi hadde en hyggelig kveld og koste oss med kaffe og kaker som Anna hadde laget.
Line Informerte om venneturneringen vi var invitert til, og den vi skulle arrangere selv.

VENNETURNERING :
Asker GK inviterte i år til venneturnering tirsdag 2. juni for damene i Tyrifjord GK og Kjekstad GK. Dessverre var det ingen påmeldte fra verken Kjekstad eller oss. Og kun 1 påmeldt fra Asker. Så den turneringen ble avlyst.
Vi inviterte damene i Bærum GK til venneturnering hos oss 10. juni. Det ble 8 deltagere -  5 fra Tyrifjord og 3 fra Bærum.  Vi hadde en fin og trivelig runde og fikk mye skryt av banen. De fire første plassene gikk til Tyrifjord med Karin Pedersen på førsteplass. Etter spillet hadde vi hyggelig samvær og premieutdeling i klubbhuset med traktement av Annas eplekake og kaffe/te.

TYRA TOUR
Det ble bestemt på møtet i januar at Tyra Tour skulle spilles fra mandager t.o.m. torsdager slik at  flere damer skulle få anledning til å delta. Det ble også innført månedens Tyra.  18 damer har spilt denne sesongen, og det er spilt 110 runder - altså ingen økning fra i fjor.
Vinneren i år, med 7 førsteplasser, ble Karin Pedersen. Wenche Garder og Jorun Hermansen kom på andre og tredjeplass.

«AUGUSTA»
«Augusta» ble arrangert 8. august. Selv om flere klubber i nærområdet ble invitert til turneringen, ble det kun 10 damer fra egen klubb som deltok.  Vi spilte shamble med 2 på hvert lag. Alle som deltok syntes det var en fin turnering og likte spilleformen.  Vi hadde en flott dag med solskinn og hyggelig golf. Etterpå koste vi oss med nydelig mat laget av Anna, og premieutdeling.
1. plassen gikk til laget Fossum / Nygaard. Longest Drive gikk til Gessarin Bjørneby, og Closest Too Pin gikk til Anne Karin Fossum.
Dette er en turnering og spilleform vi tror kan arrangeres igjen.

På årets siste møte ble det bestemt at Damegruppa «legges på vent» til det er noen som ønsker å gjøre en innsats for damene i klubben.

Damegruppa
v/ Britt R. Askimdal, Line Flinder, Anne Karin Fossum, Torill Lørdal, Merete Johansen