Fantastisk KM-helg

Publisert: 31. august 2014  av Anne Jørgensen

Gratulerer til klubbmestere og deltakere for en fantastisk KM-helg på Tyrifjord Golfklubb.

Eirik Di Vita Jensen ble klubbmester for første gang, og Mette Kyrvestad Ljåstad tok sitt tredje strake klubbmesterskap på Storøya i helgen.

- Jeg drivet bra, hadde bra jernslag og traff mange greener, oppsummerer Eirik Di Vita Jensen sine 54 hull på Tyrifjord Golfklubb. Han var svært fornøyd med innsatsen. Jon Kristian Berg lå en periode kun få slag bak, men måtte gi tapt.

Mette Kyrvestad Ljåstad ble klubbmester i dameklassen og var glad for å vinne den gjeve pokalen igjen. Litt hodebry ble det likevel på greenene denne gangen
- Nei, puttingen var ikke bra. Men jevnt over gikk dette greit, sier Ljåstad.

Det ble nesten storeslem i Ljåstad-familien søndag ettermiddag, da ektemannen Per Ljåstad måtte ut i omspill mot Steinar Hetland i seniorklassen for herrer. Dermed måtte det 39 hull til for å kåre en vinner. Ljåstad tapte for Steinar Hetland som elegant chippet ballen rett i koppen - på både andre og tredje omspillshull til stor applaus fra klubbhusets terrasse.

En glad Hetland kunne røpe hvor han har det fra.

- Lærte ny chippeteknikk her på Tyrifjord av Caroline Martens for noen år siden, forteller Hetland. Da deltok han på bedriftsclinic med klubbens pro og Caroline Martens. Hun er nå profesjonell golfspiller på Ladies European Tour - og også medlem i Tyrifjord Golfklubb.

Juniorspiller Mads Johansen kunne stolt heve tinnskålen som klubbmester for junior, som han også gjorde i fjor.

I KM-helg Handicapklassen var det Merete Johansen som spilte best av alle gjennom helgen og vant denne klassen.  Morten Nordvik var den beste herrespilleren.

RESULTATER KM-HELG