Suksess for Suzann og Paula

Publisert: 4. september 2014  av Anne Jørgensen

Suzann Pettersen og Paula Creamer trivdes på Tyrifjord Golfklubb i dag. Og Tyrifjord kunne kvittere med 108.000 kroner til Right to Play etter dagens stjernedryss over Storøya.

Klikk her for flere bilder fra arrangementet

På Tyrifjord Golfklubb var stemningen god allerede fra morgenen av. Storøya viste seg fra sin beste side, og 90 forventningsfulle spillere fra bedrifter og klubber fra flere deler av Østlandet og Norge var klare for å bidra til den humanitære organisasjonen Right to Play.

Den globale organisasjonen jobber for at lek og idrett kan bedre barn og unges hverdag i vanskeligstilte områder.

Suzann Pettersen er Right to Play-ambassadør og hun tok like så godt med seg LPGA-kollega Paula Creamer til Norge og Tyrifjord. Besøket i Norge skjer i forbindelse med Suzann Pro-Challenge på Oslo Golfklubb i helgen.

Men aller først kom golfstjernene til Storøya!

Etter dagens turnering samt klubbturneringen i slutten av august kan Tyrifjord Golfklubb overføre 108.000 kroner til Right to Pay!

Det var to fornøyde stjerner som først holdt en clinic med gode tips om golf, blant annet om at oppvarming før golfrunden kan være utfordrende.

- Hvis du har en dårlig oppvarming på rangen kan det gjøre at du skjerper deg ute på banen og spiller bra. Mens en god oppvarming på rangen, der alt flyter bra kan føre til at du tar spillet for gitt. Da kan du fort bli slurvete og ha en dårlig runde, fortalte Suzann.

Suzann og Paula stilte også opp på en fotoseanse med alle lagene og premietutdeling før de reiste videre til Oslo.

Golfere på alle nivåer deltok, og også John Carew hadde funnet veien til Storøya.
- Jeg er en ekte hobbygolfer og vil støtte en god sak, sa han til Ringerikes Blad.

Hvem skal delta i Suzann Pro Challenge Pro-Am