VÃ¥r-dugnad 20-21.april

Publisert: 16. april 2024  av Anna Crawford

Solen og vinden den siste uken gjorde godt pÃ¥ banen og vi nærmer oss golfsesongen for hver dag. Isen rundt Storøya har gÃ¥tt og det betyr at Ã¥rets første dugnad nærmer seg 🦸‍♀️ 🦸‍♂️ J I P P I !!! Vi trenger DIN hjelp for Ã¥ Ã¥pen banen....

Så langt er vi fornøyde med overvintringen og per i dag er rangen, greener og tee steder snø- og isfrie.

Det er fortsatt kaldt, vi venter fortsatt med å starte vanningssystemet (med våre nye pumper!), deler av banen har tele.

Ballmaskinen åpnes så fort vanningssystemet er isfritt. Frem til da er det selvplukk på rangen og vi elsker å se at så mange allerede tar turen ut.

Fokuset fremover nå er å unngå at greenene tørker ut og vi tilrettelegger for best mulige vekstforhold.

Temperaturen er den viktigste faktoren for åpning, og for vekst. Det er fortsatt vanskelig å spå noe rundt baneåpning.

DUGNAD - lørdag 20. april og søndag 21. april kl.10.00-14.00

Som vanlig er det mye arbeid som skal utføres på klubbhuset, rundt klubbhuset, på treningsfeltet og på banen 👷
Grunneieren har felt mange trær på hull 5 og 8, og vi har behov for å få ryddet bort kvister.

Vi trenger beising og maling rundt klubbhuset og bagpaviljongen. Vi trenger også hjelp til å rette opp skilter. Det er et par trapper på banen som må bygges om. Trampolinen og fotballmålene må klargjøres.

Bunkrene på bakken trenger mer sand, og vi trenger mange sterke personer til å rake dem  :)

Har du en egen ryddesag? Vi har masse småtrær som må fjernes rundt banen. Skriv en kommentar i påmeldingen hvis du kan ta med motorsag/ryddesag.

Registrer deg nedenfor, vær oppmerksom på at du velger en eller to dager.

AVIKA åpner for sesongen, og de vil ordne lunsj til oss etter dugnaden begge dagene.
Vær snill og meld deg på nedenfor så vi kan planlegge dugnaden godt!

PÅMELDING LØRDAG

PÅMELDING SØNDAG

Alle dere som er med og hjelper til får tilgang at komme seg ut først ut på banen til sesongåpningen 😉

Dugnad kan ha forskjellig form - Vi trenger også hjelp på følgende områder, uavhengig av disse dugnadsdatoene - rørlegger, elektriker, snekker. Har du noe å tilby, vennligst ta kontakt med administrasjon -  post@tyrifjord-golfklubb.no

Vi gledjer oss til en grønn og lang golf sesong!