Hit me baby, one more time

Publisert: 18. april 2024  av Anna Crawford

På Tyrifjord Golfklubb er vi opptatt av å ta vare på miljøet og naturen rundt oss. Derfor er vi glade for å kunne introdusere vår nye samarbeidspartner, Backspin.

Vet du vet at det anslås at ca. 4 millioner golfballer forsvinner i norsk natur hvert eneste år?

Disse golfballene utgjør potensielle miljøbomber da de inneholder en flere miljøskadelige stoffer. Dette er en problemstilling som vi på Tyrifjord ønsker å gjøre noe med, og derfor har vi gått sammen med vår dyktige samarbeidspartner, GOLFBALLDIVERS AB, for å ta tak i dette problemet.

Det første besøket er allereden den 30 april -  vi gleder oss!

Vi er stolte av å kunne tilby Backspin-golfballer til salgs i vår Proshop. Hver ball du kjøper støtter også vår innsats for miljøet.

I tillegg jobber vi aktivt med å plassere resirkuleringsbokser for mistede og gjenfunne baller rundt på banen vår. Dette vil gjøre det enkelt for medlemmer og gjester å bidra til å holde banen ren og samtidig støtte vårt miljøarbeid. Vi mottar 0,25 kr per ball fra vår avtale med Golfballdivers.

Vil du lære mer om hvordan dykking etter golfballer foregår? Ta en titt på vår video her.

Sammen kan vi bidra til å bevare vår vakre natur og samtidig sørge for et bedre miljø for kommende generasjoner. Velkommen til å bli med oss i denne viktige innsatsen!