Seniorer

Vi fornyer oss - Seniorgolfen på Tyrifjord 2016

Publisert: 29. juni 2016  av Administrasjon

Vi har endret på litt av hvert - med håp om at enda fler vil delta på mandagsturneringene våre

INFORMASJON FRA SENIORGRUPPEN

Mandagsturneringene:
Som de fleste husker hadde vi tre klasser på mandagsturneringene, sågar også klasse D en periode (9 hull).  Vi i seniorkomiteen har gått gjennom litt statistikk og funnet ut at det kan være fornuftig å gjeninnføre tre klasser.  Vi har satt handicap grensene som følger:

Klasse A                            0 – 17,9
Klasse B                      18,0 – 26,9
Klasse C                      27,0 -  54.0

Klasse A spiller alltid slag, Klasse B slag og stableford annenhver gang, klasse C alltid stableford.

Nærmest flagget:
Som tidligere beholder vi nærmest flagget på hull 10, men innfører også nærmest flagget på hull 13 på to slag!

Turneringene:
Nesten alle turneringene vil være på ”vanlig måte”.  Den 8. august spiller vi med tre køller og putter i to klasser  - nemlig dame og herre klasse.  Alle herrer spiller fra sølv i denne spesielle turneringen.

Trening med Martin:
Vi forsøker å få til en treningsdag med Martin.  Dette vil bli en torsdag.  Det vil da bli fokus på nærspill.  Vi kommer tilbake til dette så snart vi har alt klart.

Turneringsledernes bønn:
Om du ikke har en spesiell grunn til ønske om å starte ”tidlig eller sent”, blir vi glade for at du lar dette stå åpent.  Når vi lager startlisten er det mange hensyn å ta, og vi må flytte deltakerne rundt etter spesielle ønsker.  (NB: vi skal ikke vite begrunnelsen for dine ønsker).

Scorekort:
Spiller vi slaggolf skal du skrive tall på hvert hull og ikke ”stryk”.  Har du for mange slag er det hullets par + fem som teller.  Altså 8 slag på et par 3 hull, 9 på par 4 og 10 på par 5 hull.
Skriv tydelig, så blir ventetiden på premieutdelingen kortere.

Rutiner:
For å få best mulig flyt i spillet er det viktig at alle følger med og gjør seg klar til å slå.  Det er ikke så viktig at det er den som har honnøren som skal spille først.  Bruk prinsippet ”Ready Golf”.  På banen Praia dél Rey i Portugal har de laget et lite skriv som følger vedlagt.
Husk å ha med deg greengaffel og benytt den for å fjerne egne og andres nedslagsmerker.

Vi håper alle er tilfreds med at vi gjeninnfører tre klasser, og ønsker alle hjertelig velkommen til hyggelige og sosiale turneringer mandagene som kommer.

Med vennlig hilsen SENIORKOMITEEN I TYRIFJORD GOLFKLUBB